Wentylacja, klimatyzacja i ogrzewanie centrum biurowego 3500 m2 | Aklima – Twój niezawodny dostawca urządzeń do klimatyzacji

Wentylacja, klimatyzacja i ogrzewanie centrum biurowego 3500 m2

Obiekt: Budynek biurowy o powierzchni 3500 m2.
Cele projektu: Opracowanie koncepcji klimatyzacji i wentylacji.
Termin opracowania koncepcji i zatwierdzenia 12 dni.
Termin realizacji projektu i wykonania instalacji przez naszych partnerów: cztery miesiące.

 

Warunki i zadania, uzgodnione z Klientem

 

Zwrócił się do nas nasz stały klient, który dokonuje inwestycji w budowę centrów biurowych z późniejszym wynajmem. Za zadanie postawił opracowanie rozwiązania technicznego dla systemów wentylacji, klimatyzacji i ogrzewania powietrznego. 

 

Systemy powinny spełniać następujące kryteria

 

  • System klimatyzacji i ogrzewania powietrznego powinien być energooszczędny.
  • Jednostki wewnętrzne systemu powinny pasować do projektu pomieszczeń.
  • Wentylacja powinna być zaopatrzona w wydajny rekuperator ciepła oraz sekcję chłodzenia powietrza nawiewanego latem i ogrzewania zimą za pomocą pompy ciepła typu powietrze-powietrze.
  • Wszystkie systemy klimatyzacji, ogrzewania, wentylacji powinny być wyposażone w automatyczne i zdalne sterowanie oraz monitoring ich pracy.

Najważniejszym jego kryterium był również budżet tych rozwiązań pod klucz, który nie powinien był przekraczać 100 dolarów za 1 m2

 

Co zostało zrobione


Nasi inżynierowie opracowali koncepcję systemu klimatyzacji i ogrzewania powietrznego z uwzględnieniem istniejących systemów inżynieryjnych i planów architektonicznych zamawiającego.
Do realizacji projektu zaangażowaliśmy naszego partnera, który opracował projekt według naszej koncepcji i wykonał prace instalacyjne.


Dobór wyposażenia


Doradztwo techniczne dla firmy projektowej i instalacyjnej na etapie projektowania i instalacji systemów.
Kontrola wykonywania prac instalacyjnych na etapie realizacji projektu
Dokonanie pierwszego uruchomienia i udzielenie gwarancji na zainstalowane przez nas wyposażenie. 

 

Rozwiązania projektowe

 

Do rozwiązywania zadań klimatyzacyjnych zastosowano wielostrefowy system klimatyzacji Haier MRV 5 (https://haiercac.eu/pl/catalog/multizonalnye-sistemy) oraz MRV S (https://haiercac.eu/pl/catalog/multizonalnye-sistemy), z jednostkami wewnętrznymi typu kanałowego.


Jednostka zewnętrzna Нaier_mrv  5 

Jednostka zewnętrzna Нaier_mrv  S 

 


Jednostka kanałowa haier_mrv
 

 

Do każdego pomieszczenia, z uwzględnieniem jego powierzchni i wysokości sufitu, zostało dobrane określone wyposażenie.  Z zamawiającym zostało uzgodnione, że najlepszym rozwiązaniem dla jego pomieszczeń będzie zastosowanie ultracienkich niskociśnieniowych jednostek kanałowych AD-MSERA  ( https://haiercac.eu/pl/catalog/multizonalnye-sistemy).   

Te jednostki mają wysokość tylko 185 mm i charakteryzują się najmniejszym poziomem hałasu.  

 

Wybór na korzyść sprzętu marki Haier, zamawiający dokonał na podstawie porównania ofert handlowych innych producentów, zaś wybór ten wynikał z następujących zalet:

 

  • dostępność niezbędnego wyposażenia w magazynie;
  • przekonujący stosunek ceny do jakości;
  • przydatnoścć systemów wielostrefowych Haier do zapewnienia efektywnego ogrzewania pomieszczeń, przy temperaturach zewnętrznych do -25 stopni, co pozwoliło spełnić życzenia zamawiającego dotyczące ogrzewania w biurze;
  • wysoka energooszczędność, na poziomie ERR/COP, potwierdzoną nie tylko przez dane paszportowe, ale także przez informacje zwrotne od bezpośrednich użytkowników;
  • zgodność rozmiarów i charakterystyki dostępnych urządzeń z wymaganiami dla poszczególnych pomieszczeń.

 

Do zaopatrzenia budynku w wentylację zastosowano wyposażenie wentylacyjne VTS z odzyskiem ciepła.
Wybór wyposażenia VTS został dokonany na podstawie najlepszej ceny dla zamawiającego i najkrótszych terminów produkcji wyposażenia. 

Jeżeli chodzi o sterowanie całym systemem klimatyzacji, to zadecydowano o umieszczeniu go w jednym pilocie, który blokuje ustawienia lokalne. Pozwala on na ustawienie temperatury, trybu pracy, prędkości wentylatora itp. Zrobiono to ze względu na fakt, że system wielostrefowy jest dość wrażliwy na niejednorodne regulacje trybów w różnych miejscach. Lokalnym pilotom pozostawiono jedynie funkcję regulacji temperatury.


Do celów monitorowania i sterowania wentylacją na każdym urządzeniu wentylacyjnym w pomieszczeniu dyspozytorskim zainstalowano panele dotykowe. 
 

 

Etapy realizacji projektu 

 

Cały proces prac wykonywanych przez naszych współpracowników i pracowników naszego autoryzowanego partnera przy projekcie można podzielić na kilka etapów, które obejmują:

  • pierwsze spotkanie z zamawiającym; 
  • wizyta pilotażowa obiektu przez naszego partnera, rejestracja danych dotyczących przeznaczenia poszczególnych pomieszczeń i liczby osób w nich pracujących;
  • opracowanie schematu wizualizacji systemów inżynierskich;
  • przygotowanie i przedstawienie Zamawiającemu oferty handlowej;
  • uzgodnienie ogólnego budżetu;
  • proces projektowania;
  • dostawa i instalacja wyposażenia;
  • prace uruchomieniowe i regulacyjne;
  • podpisywanie protokołów wykonanych prac;
  • podpisanie dodatkowej umowy o dalszą konserwację.

 

 

Podsumowanie wykonanych prac

 

W wyniku prac, wykonanych przez naszego partnera, na obiekcie zostały sformowane:

  • system ogólnowymiennej wentylacji nawiewno-wywiewnej z indukcją mechaniczną, z doprowadzeniem i odprowadzeniem powietrza z górnej strefy pomieszczenia;
  • wysokowydajny wielostrefowy system klimatyzacji, który działa na potrzeby ogrzewania i chłodzenia pomieszczeń;
  • elastyczny system kontroli i sterowania wyposażeniem.

 

Cały system przepracował już trzy zimy i pozwolił najemcy obejść się bez stosowania scentralizowanego ogrzewania wodnego. Do ogrzewania całkiem wystarczyło zastosowania MRV Haier.

Zamawiający został zadowolony, ponieważ otrzymał nowe biuro z doskonałymi warunkami klimatycznymi do wydajnej pracy i bardzo szybko znalazł najemcę tego budynku.

 

 

 

Skontaktuj się z nami
+48 502 121 436