Warunkiem przyznania dotacji jest umowa kompleksowa regulująca korzystanie z energii elektrycznej wytworzonej w mikroinstalacji lub ważna umowa sprzedaży energii elektrycznej.
Co muszę przygotować, aby ubiegać się o dofinansowanie w ramach Programu Mój prąd 5.0?
Beneficjenci muszą posiadać kilka dokumentów wymaganych do złożenia wniosku. Mianowicie:
- Potwierdzenie przyłączenia mikroinstalacji, wydane przez OSD (Operatora Sieci Dystrybucyjnej);
- Zaświadczenie potwierdzające korzystanie z systemu net-billing od OSD;
- Oświadczenie wnioskodawcy o dokonaniu płatności za faktury związane z wykonaniem instalacji;
- Protokołu odbioru prac - od wykonawcy lub oświadczenie Wnioskodawcy o samodzielnym montażu elementów dodatkowych (magazynu ciepła, energii, HEMS/EMS);
- Pełnomocnictwo, jeżeli wniosek ma być składany w imieniu wnioskodawcy;
- Faktury lub paragony imienne za dostawę i montaż instalacji PV oraz dodatkowych urządzeń objętych dotacją;
- Karty energetyczne produktu i/lub etykiety energetyczne (w zależności od zakresu informacji na temat urządzenia).
- Oświadczenie o posiadaniu zgody współwłaścicieli
- Skan karty dużej rodziny – jeśli dotyczy
- Pełnomocnictwo do złożenia wniosku – jeśli dotyczy
- Oświadczenie dotyczące nabywcy wskazanego na fakturze
- Inny dokument - jeśli dotyczy
- (m.in. niezbędna dokumentacja geologiczna dla gruntowej pompy ciepła)